fredag 31. januar 2014

Hei!


Hei!
Jeg heter Lucia og min drøm er å leve i Norge med kjæresten min. Vi er fra Slovakia.Jeg har gått på Universitetet for å bli engelsk-lærer. 
Noen ganger kan jeg lære av tankekart. Jeg vil gjerne lære norsk men jeg er lat :-)
Jeg bestemte meg for å lage tankekart med bilder som jeg kan lære av. Kanskje dette kan hjelpe deg også! Mange folk lærere best av visuelle ting (meg innkludert)


My name is Lucia and my dream is to live in Norway with my boyfriend. I am finishing my university to become an English teacher. Sometimes I learn from the mind maps and it helps me.

 I would like to learn Norwegian but I'm lazy :-) so I decided to create mind maps with photos that I can learn from. Maybe this can help you too! 
Dette er meg og mitt første besøk i Norge :-)

Mange folk lærere best av visuelle ting (meg innkludert)
Many people learn best from the visual clues (me included)


"If you use the visual style, you prefer using images, pictures, colors, and maps to organize information and communicate with others. You can easily visualize objects, plans and outcomes in your mind's eye. You also have a good spatial sense, which gives you a good sense of direction." (http://www.learning-styles-online.com/style/visual-spatial/)

Jeg planlegger å legge til noen nye tankekart minst en gang i uken og legge  til norske sanger eller serier.
I am planning to add some new mind map at least once a week and also add some Norwegian songs or  TV series. 

Alle kartene er laget av Lucy og er kun for personlig bruk!
All maps are created by Lucy and are made for personal use only! ( I don´t recommend to steal it and use it for something without my permission)


Jeg har to stykker som vil hjelpe meg med denne bloggen: Kjæresten min vil hjelpe meg med å skrive artikkler om Norge og med den visuelle delen. En seksten år gammel jente fra Norge vil også hjelpe meg ved å skrive historier fra hennes liv på skikkelig norsk.
I have two co-operators who will help me with this blog. My boyfriend will help with articles about Norway and visual part of this blog and a 16 year old girl from Norway who will write stories about her life in proper Norwegian.

Johanne:
Hei, jeg er en kristen seksten år gammel  jente fra Norge. Jeg har bodd i Norge hele mitt liv og snakker flytende norsk med Stavanger-dialekt. Hobbyene mine er venner, musikk, ridning, reiser og å lese. Jeg kommer til å skrive litt om livet mitt på denne bloggen!:)

Hello, I am a christian sixteen year old girl from Norway. I have lived in Norway my whole life and I speak fluent Norwegian with Stavanger dialect. My hobbies are friends, music, horseback riding, traveling and reading. I'm going to write about my life on this blog :)

Vi håper du vil like det!:)

Ha det!

Norsk lett team


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar