mandag 10. februar 2014

I dag

Hei!





Jeg har masse ting jeg må gjøre i dag. Jeg må gå på skolen, gjøre lekser og trene. Jeg må også øve til en prøve. Hvis jeg har tid kan jeg også være med venner eller se en film.
Jeg skal se en film I dag. Den handler om en person som skal redde verden. Hovedperson må holde seg uskadd og redde kjæresten hans.

Etter filmen må jeg forberede et biologiprosjekt hvor jeg må plante en plante og se hvordan den vokser. Det er meningen at den skal vokse raskt. Det vil bli interessant.
Etterpå må jeg lage middag. Jeg vet ikke hva jeg skal lage. Jeg tror jeg vil lage kjøttkaker. Det er grove og store kaker av kjøttdeig og løk, krydret med salt og pepper. Omtrent på størrelse med et liten knyttneve. Vanligvis servert med brun saus, poteter, ertestuing eller kål og gulrøtter. Mange liker å bruke tyttebærsyltetøy ved siden av. Det finnes også en versjon med svinekjøtt. De kalles medisterkaker.

Ha en fin dag!

Johanne

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar